1. Fransa’da gördüğü Neoklasik akımının etkisiyle klasik Türk şiirine (divan şiirine) eğildi; bu yolda gazel, şarkı, rubailer yazdı. Batı şiiri ile klasik şiirin özelliklerini birleştirip divan edebiyatı zevkini canlandırmaya çalıştığı için “Neo-klasik şair” olarak anıldı.
2. Şiirlerinde; musikiyi önemsediği için sembolizm, şekil mükemmeliyetçiliğini ilke edindiği için parnasizm, tarihe ve millî kültüre değer vermesiyle romantizm akımının etkileri görülmüştür. Ancak dil ve söyleyişteki titizliği, ahenge ve kafiyeye verdiği önem, onda parnasizmin etkisinin daha kuvvetli olduğunu göstermektedir.
3. Arif Nihat Asya ile birlikte Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı’nda en çok rubai yazan
iki şairden biridir.
4. “Ok” şiiri dışındaki bütün şiirlerini aruzla yazmıştır.
5. Tevfik Fikret ve Mehmet Akif’in tersine nazmı nesirden uzaklaştırmıştır, şiirin düz yazıya yaklaştırılmasına karşı çıkmıştır.
6. “Tarih ve medeniyetimizin özetidir.” diyerek İstanbul’a olan hayranlığını şiirlerinde sıkça dile getirmiş, "İstanbul şairi, İstanbul âşığı" olarak nitelendirilmiştir.
7. Şiir Kitapları: Kendi Gök Kubbemiz (Serbest şekilde yazdığı şiirler), Eski Şiirin Rüzgarıyla (Divan şiiri şeklinde yazdığı şiirler), Rubailer.
Nesir türündeki eserleri: Eğil Dağlar (Kurtuluş savaşıyla ilgili yazıları), Aziz İstanbul, Edebiyata Dair.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder